Sam Reijnen
Met advertenties op sociale media kanalen zoals Facebook, Instagram & LinkedIn kan je gericht adverteren op een specifieke doelgroep. Maar hoe kan je deze social media kanalen inzetten om je bereik, conversies of naamsbekendheid te verhogen? Sociale media hebben veel informatie van hun gebruikers. Social media advertenties zijn daarom een uitstekende manier om super gericht te adverteren.
Facebook en Instagram vallen onder één moederbedrijf. Je kan de advertenties makkelijk op verschillende plekken op beide platformen tonen waardoor je je advertentiebereik vergroot. Bovendien zijn de (re)targeting mogelijkheden via Facebook en Instagram erg uitgebreid. Je kan je doelgroep specificeren op basis van bijvoorbeeld geslacht, interesses en locatie.
Met LinkedIn advertenties spreek je een andere doelgroep aan dan met Facebook/Instagram advertising; de B2B doelgroep. Dat betekent dat je kan targeten op bijvoorbeeld functietitel, branche of opleidingsniveau. Met het advertentieplatform van LinkedIn kun je tekstadvertenties en gesponsorde updates maken. Via het dashboard van LinkedIn houden we precies bij hoeveel weergaves, reacties en klikken jouw advertentie krijgt. Zo kunnen we de advertenties optimaliseren voor jouw doelgroep.
Lees ook: ‘’Wat kost adverteren op LinkedIn’’