Stichting Zevenheuvelenloop organiseert samen met een team van professionals en vrijwilligers de drie grootste hardloopevenementen in regio Nijmegen: de Zevenheuvelentrail, de Alfa Laval Stevensloop en de NN Zevenheuvelenloop. De NN Zevenheuvelenloop is al jaren dé herfstklassieker van Nederland. Ieder jaar rennen ruim 30.000 mensen 7 of 15 kilometer door het glooiende Nijmeegse landschap.
Begin 2019 zocht Stichting Zevenheuvelenloop een partner die een nieuwe branding, communicatiemiddelen en campagnes kon verzorgen voor de NN Zevenheuvelenloop en de Alfa Laval Stevensloop. De focus was het laten groeien van alle lopen die de stichting organiseert. Tevens werd in 2021 ook de branding en website van de Zevenheuvelentrail & -hike aan dit rijtje toegevoegd.
Een snelle en betrouwbare (mobiele) website voor iedere run; dat is belangrijk. De website is immers de primaire informatiebron voor lopers en toeschouwers: voor, tijdens en na de loop. Het is daarom van groot belang dat de website ook op mobiel zowel functioneel en visueel 100% aan de eisen voldoet.
Het concept voor de rebranding van alle stichting Zevenheuvelenloop runs was één websitedesign en -structuur waar per loop een unieke branding overheen kan. Op deze manier blijft de techniek achter alle websites gelijk maar behoudt elke loop zijn eigen look & feel.
Een goed verzorgd hardloopevenement met een topsfeer in de herfst. Dát wilden we uitstralen met de nieuwe website voor de NN Zevenheuvelenloop. Het gebruik van duidelijke beelden en mooie video's was hierbij zeer belangrijk. Het kenmerkende hoogteprofiel van de loop zie je als brand visual terug op verschillende plekken zowel online als offline. Het doel van de lopers is immers: overwin de heuvels.
De NN Zevenheuvelenloop staat bekend als een goed georganiseerd evenement. Lopers willen alle praktische informatie dan ook makkelijk en snel op de website kunnen terugvinden. We hebben daarom een website ontwikkeld met een optimale user experience. Daarnaast is de website zo ingericht dat hij ook op mobiel overzichtelijk alle informatie weergeeft. Op deze manier overtuigen we niet alleen geïnteresseerde lopers om zich in te schrijven, maar ook voorzien we de ingeschreven lopers van alle praktische informatie.
hardloopshirts
Voor elk evenement ontwerpen we een uniek shirt. Zo lopen de lopers elk jaar er weer in stijl bij.
Fanatieke hardlopers doen ieder jaar mee aan de NN Zevenheuvelenloop of NN Zevenheuvelennacht. Echter, doordat het aanbod van hardloopwedstrijden steeds groter wordt, moeten we de loper blijven enthousiasmeren om zich in te schrijven. We hebben daarom verschillende social media campagnes ontwikkeld waarbij we gebruik maken van diverse targetingmethoden (waaronder look-a-like audiences) om een grote, maar relevante doelgroep te benaderen. Remarketing campagnes zorgen er tenslotte voor dat geïnteresseerde lopers zich ook daadwerkelijk inschrijven.